Mobiilisovellus tuo järjestön palvelut jäsenen taskuun

Lähes kaikkien suomalaisten taskussa kulkee mukana älykäs pieni laite, jota voidaan käyttää yhtenä järjestön palvelukanavana jäsenilleen.

Tässä artikkelissa esitellään täysin uudistuneen Kilta-mobiilisovelluksen tärkeimpiä ominaisuuksia sekä keinoja järjestön palveluprosessien sujuvoittamiseen.

Miten mobiilisovellus toimii?

Uusi Kilta-mobiilisovellus jaellaan käyttäjille tekstiviestillä, josta on suora linkki lataussivulle. Näin jäsenten ei tarvitse erikseen etsiä sovellusta sovelluskaupasta ja lataaminen on yksinkertaista.

Järjestö voi päättää, minkä kirjautumistavan mobiilisovellukselle valitsee. Vaihtoehtoina on kirjautuminen joko jäsennumerolla ja salasanalla tai vahvan tunnistautumisen avulla, jolloin käyttäjän henkilöllisyys varmennetaan tekstiviestillä tai pankkitunnuksilla.

Tekniikaltaan tämä äppi on perinteisistä mobiilisovelluksista poiketen selainpohjainen. Tarvittaessa sovellus toimii myös offline-tilassa, eli sitä pääsee käyttämään ilman verkkoyhteyttä.

Miltä Kilta-mobiilisovellus näyttää?

Mobiilisovelluksen kuvake lisätään älypuhelimen aloitusnäyttöön, jolloin se näyttää perinteiseltä applikaatiolta.

Sovelluksen ulkoasu mukautetaan järjestön visuaaliseen identiteettiin sopivaksi.

Dynaamisesti päivittyvään aloitusnäkemään nostetaan esimerkiksi järjestön tärkeät ilmoitukset, tieto maksamattomasta jäsenmaksusta ja pikalinkkejä sovelluksen eri toimintoihin.

Jäsenkortin kuva muistuttaa menneen ajan muovisesta tai pahvisesta jäsenkortista, jonka tässä korvaa skannattava QR- tai viivakoodi.

Mitä toimintoja mobiilisovellus sisältää?

Mobiilisovelluksen jäsentietoihin nostetaan jäsenrekisteristä valittuja tietokenttiä: nimi, jäsennumero, yhteystiedot, luottamustoimet. Käyttäjä voi muokata omia tietojaan helposti, ja ne päivittyvät samalla suoraan jäsenrekisteriin.

Järjestö voi lähettää mobiilisovellukseen jäsenille tiedotteita. Android-alustalla toimivilla älypuhelimilla tiedotteet voidaan nostaa push-viesteiksi ruudulle.

Alle on listattu osa uuden Kilta-mobiilisovelluksen lukuisista ominaisuuksista. Kursiivilla merkityt ominaisuudet edellyttävät, että järjestöllä on käytössä kyseinen Kilta-moduuli.

Jäsenyys

  • Omat henkilötiedot (jäsenrekisteristä)
  • Jäsenyystiedot: jäsenlaji, liittymispäivä, yhdistys, eläkkeelle jääminen jne.
  • Sähköinen jäsenkortti
  • Jäsenedut (valtakunnalliset, alueelliset tai paikalliset)
  • Luottamustoimet
  • Tärkeät yhteystiedot
  • Jäsenmaksun tila ja maksaminen

Toiminta

  • Tiedotteet (ylläpidon lähettämät)
  • Uutisvirta, josta linkit verkkosivustolle
  • Dokumenttiarkisto materiaalien ja tiedostojen jakamiseen
  • Tapahtuma- ja koulutuskalenteri
  • Ilmoittautuminen
  • Jäsenten asiointipalvelu
  • Äänestäminen

Ammattiliitoille lisäksi

  • Työsuhteen tiedot ja niiden ilmoittaminen
  • Omat kontaktit: työpaikan luottamusmies ja työsuojeluorganisaation henkilöt
  • Vakuutuskortti
  • Jäsenyyden suosittelu
  • Uuden jäsenen liittäminen
  • Linkitys työttömyyskassaan
  • Perintäsopimus
  • Lakkoavustusten hakeminen

Miten järjestö hyötyy mobiilisovelluksesta?

Kilta-mobiilisovellus on hyvin monipuolinen jäsentiedon ja toimintojen hallinnan työkalu, joka mahdollistaa digitaalisen jäsenpalvelun tarjoamisen ja suoran viestinnän jäsenistölle.

Kilta-mobiilisovellus pohjautuu uudenlaiseen PWA (Progressive Web App) -teknologiaan, jonka kehittäminen on perinteisiä applikaatioita joustavampaa, ja päivitykset saadaan heti käyttäjien käyttöön ilman erikseen tehtäviä päivitysiä.

Mobiilisovelluksen käyttöönottoa voidaan kampanjoida jäsenistölle tekstiviestillä, josta johtaa suora linkki sovelluksen lataussivulle. Lataamisen helppous hyvin todennäköisesti lisää sovelluksen käyttöasetetta jäsenistön joukossa.

Miten jäsenesi hyötyvät mobiilisovelluksesta?

Mobiilisovelluksen kautta järjestö kulkee aina jäsenen mukana madaltaen kynnystä yhteydenottoon tai asioiden hoitoon.

Koska arjen asiointiin käytetään yhä enemmän mobiililaitetta, voi olla järkevää tarjota jäsenille puhtaasti mobiililaitteelle suunniteltu sovellus.

Järjestön palveluprosessien kehittämisessä on myös tärkeää tunnistaa, milloin digitalisoiminen sujuvoittaa asiointia ja milloin jäsen todennäköisesti tarvitsee kontaktia ihmiseen. Kun palveluiden digitaalinen toteutus on harkittua ja tarkoituksenmukaista, ne luovat jäsenille hyvää palvelukokemusta ja lisäävät heidän tyytyväisyyttään järjestöä kohtaan.

Kilta-mobiilisovellus mahdollistaa tällaisen toimivan digitaalisen asiakaskokemuksen, helpottaa jäsenen arkista asiointia sekä auttaa vahvistamaan laadukasta jäsenkokemusta.

Miten järjestö saa mobiilisovelluksen käyttöönsä?

Kilta-mobiilisovellus on osa Kilta-tuoteperhettä, jossa kaikki järjestön prosessit ja tiedot toiminnasta kerääntyvät keskitetysti yhteen järjestelmään, jäsen- tai tukijarekisteriin.

Jos järjestönne on jo Kilta-rekisterin käyttäjä, kysy meiltä tarkempaa tietoa mobiilisovelluksen käyttöönotosta.

Jos käytössänne ei vielä ole Kilta-rekisteriä, kerromme mielellämme lisää sen tarjoamista hyödyistä kaikelle järjestön toiminnalle.

Haluatko kuulla lisää mobiili­sovelluksesta?

Täytä lomake, niin otan sinuun yhteyttä.