YTK-YHDISTYS
”Verkkopalvelussa jäsenedut kohdentuvat jäsenillemme”
YTK-Yhdistys (nykyisin YTK Työelämä) tarjoaa jäsenpalvelua kirjautumisen takana olevan Kilta Verkkoasiointipalvelu -moduulin avulla. OMA+ -niminen verkkopalvelu kasvattaa jäsenten asiointiin liittyvää tietoturvaa sekä helpottaa asiakaspalvelun työtä.
Yleisen työttömyyskassa YTK:n yhteydessä toimiva YTK-Yhdistys tarjoaa jäsenilleen merkittävän määrän palveluita ja etuja. Niiden käyttäminen haluttiin rajata tunnistautumisen taakse, yhdistyksen asiakkuuspäällikkö Maarit Ojala kertoo.
– Tarjoamme paljon tietoa myös julkisilla verkkosivuillamme, mutta tietyt palvelut haluamme rajata ensisijaisesti jäsenille. Palvelusta löytyy ohjeet ja tarvittavat koodit jäsenetujen hyödyntämiseen, kaikkien verkkokoulutustemme tallenteet ja jäsenetuna tarjottava verkkokoulutuskirjasto, hän kuvailee.
Keventää asiakaspalvelun työmäärää
Palvelun käyttö on vaikuttanut yhdistyksen sisäisiin prosesseihin monella tapaa positiivisesti.
– Asiakaspalvelua helpottaa, kun jäsen todennetaan vahvalla tunnistautumisella, eli tiedämme heti, kenestä on kyse. Puhelimessa tai sähköpostilla tulevissa pyynnöissä sen selvittämiseen menee huomattavan paljon aikaa. Jäsenetuihin liittyvä kontaktit ovat selvästi vähentyneet, kun tiedot löytyvät verkkopalvelusta, Maarit Ojala kertoo.
Jäsenmaksun maksaminen koetaan käteväksi
Jäsenet ovat löytäneet verkkoasioinnin hyvin. YTK-Yhdistys seuraa tarkkaan palvelun käyttäjämääriä, ja kirjautumisia on kuukausitasolla yli 10 000. Etenkin uutiskirjeiden lähettämistä seuraa usein kävijäpiikki, kun jäseniä ohjataan jonkin ajankohtaisen sisällön tai palvelun pariin.
Jäsenmaksujen maksamista helpottaa Paytrail-lisäosa.
– Jäsenet ovat kokeneet käteväksi mahdollisuuden maksaa jäsenmaksu suoraan palvelussa. Lähetämme muistutuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, ja jäsenet ovat käyneet mielellään asioimassa palvelussa, kun viestistä on ollut ohjaus sinne, Ojala sanoo.
Turvaa arkaluonteisten asioiden käsittelyyn
Uutena ominaisuutena OMA+ -palvelussa on viestiosio, joka helpottaa kommunikaatiota ja vahvistaa jäsenen tietoturvaa.
– Jäsenten viesteissä joudutaan usein käsittelemään arkaluonteisia asioita, ja voimme tehdä viestin vaihdon nyt suojatussa ympäristössä.
Yhdistyksellä on käytössään Kilta-järjestelmään liitetty Signicatin vahvan tunnistautumisen ratkaisu, joka toimii pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jäsenten tiedot yhteydessä rekisteriin
YTK-Yhdistyksellä on ollut Kilta-jäsenrekisteri käytössään vuodesta 2018 asti.
– Koimme hyvänä ratkaisuna tilata verkkoasiointipalvelu samalta toimittajalta kuin jäsenrekisteri, koska silloin jäsenten tiedot ovat yhteydessä ilman erillistä integraatiota. Kehätiedon kanssa on myös ollut erittäin kiva tehdä töitä, Maarit Ojala kiittelee.
YTK-yhdistyksen verkkopalvelussa jäsenet voivat:
ASIAKASTARINA
Lue, kuinka tapahtumienhallintamoduuli palvelee Nuorisoseurat ry:tä
Tutustu myös muihin
asiakastarinoihimme
Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry
”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”
”Meille tärkeintä oli kumppanin sitoutuminen”
SUOMEN KISSALIITTO RY