Siirry sisältöön
Kehatieto
  • Toimialat
    • Ammattiliitot
    • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
    • Puolueet
    • Varainhankinta
    • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
    • Sosiaali- ja terveysjärjestöt
  • Tutustu
    • Asiakastarinat
    • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Yritys
    • Tietoa meistä
    • Rekry
    • Tapahtumat
  • Yhteystiedot
  • Pyydä esittely

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry

”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”

Asiakastarina
Ammattiliitto

Ammattiliitto Loimu palvelee jäseniään eli luonnontieteellisten, ympäristötieteellisten ja metsätieteellisten alojen asiantuntijoita hyvin monipuolisesti. Tarjolla oikeudellista neuvontaa työsuhdeasioihin sekä uran kehittämiseen liittyvää sparrausta, johon liittyy usein henkilökohtainen tapaaminen uravalmentajan kanssa.

Loimussa tuli aika uusia jäsenrekisterijärjestelmä, jotta palvelulupauksiin voitaisiin vastata.

– Kaikki lähtee strategiastamme, johon kuuluu muun muassa jäsenpalvelun ja jäsenkokemuksen parantaminen ja ylläpito sekä jäsenmäärän kasvattaminen. Jos kaltaisemme liitto ei pyri jatkuvasti kehittymään, jäsenmäärä laskee tai jää paikalleen, sanoo Adam Kral, Loimun talous- ja hallintopäällikkö.

Mitattava käyttäjäkokemus

Liiton asiantuntijoihin saa yhteyden helposti kirjautumalla OmaLoimuun, joka on rakennettu Kiltan verkkoasiointi-moduulin pohjalle. Palvelussa voi myös tehdä muutoksia omiin yhteys- tai jäsenyystietoihinsa. Palvelu on kustomoitu liiton ilmettä vastaavaksi.

– Jäsenet pystyivät aiemminkin tekemään verkkoasioinnissa muutoksia. Tämä on ollut parannus käyttäjäkokemuksen kannalta niin visuaalisesti kuin toiminnallisesti, Kral sanoo.

Jäsenten yhteydenotot välittyvät asiantuntijoille palvelupyyntömoduulin avulla.

– Jäsenpalvelu on siirretty pois sähköposteista palvelunhallintajärjestelmään, joten jos jotain tapahtuu, joku muu voi napata viestin ja vastata siihen. Järjestelmästä näemme myös yhteydenottojen tilastoinnin ja ajantasaisen palvelutilanteen. Lisäksi keräämme palautetta palvelukokemuksen jälkeen.

Kriteerinä kollektiivinen kehitys

Loimu on kehittänyt vuosien varrella omanlaisen e-laskutussysteemin, joka muokattiin osaksi liiton Kiltaa. Maksamattomat rästit jaetaan loppuvuoden e-laskuille tasaisesti, jolloin erillisiä maksumuistutuksia ei lähetetä.

Liiton aikaisempi järjestelmä oli aikakaudelta, jolloin räätälöinti oli yleisempää ja järjestelmän kehittäminen siksi kalliimpaa. Tänä päivänä isotkin järjestelmät tehdään yleensä tuotepohjaisiksi, jolloin ohjelmiston kehittäminen hyödyttää kaikkia asiakkaita ja tuotteen elinikä pitenee.

Loimu odottaa uudelta, syksyllä 2023 käyttöönotetulta Kilta-järjestelmältä pitkää käyttöikää.

– Yksi kriteeri järjestelmän valinnalle oli se, että sen toimintoja kehitetään kollektiivisesti, eli hyödyt tulevat kaikille. Jos Kilta kehittyy kuten odotamme, voimme jatkaa tällä vaikka parikymmentä vuotta, Adam Kral arvioi.

Kehitystyö jatkuu myös käyttöönottoprojektin päätyttyä, ja tuki on ollut aina hyvin saatavilla.

– Opimme itsekin jatkuvasti, mitä pitäisi vielä tehdä. Tosi hyvin olemme saaneet apua ja Kehätiedon kanssa on ollut kiva tehdä yhteistyötä.

Tutustu Kiltaan
Tutustu Loimuun

Loimun Kilta

jäsenrekisteri 

palvelupyynnöt 

verkkoasiointi

postin osoitepäivitykset

työttömyyskassa-integrointi

E-laskutus (Strålfors)

liidien tarkistaminen

”Odotamme Kiltalta pitkää käyttöikää”

Adam Kral Talous- ja hallintopäällikkö, Loimu

Tutustu myös muihin asiakastarinoihimme

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry

”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”

Ammattiliitto

Talentia

Sujuvaa jäsenpalvelua Kilta-palvelupyyntöjärjestelmän avulla

Ammattiliitto

TEHY

”Tavoitamme jäsenet tasapuolisesti ja reaaliajassa”

Ammattiliitto

Palvelevien järjestöjen paras kumppani

Kehätieto Oy
Sturenkatu 16, 00510 HKI

Keskus 010 835 4400*
Kilta-sovellustuki 010 835 4448*
Etätukiohjelma

 

  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

 

 

 

 

* Puhelun hinta: mpm/pvm.

Toimialat

  • Ammattiliitot
  • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
  • Puolueet
  • Varainhankinta
  • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
  • Sosiaali- ja terveysjärjestöt

Tutustu

  • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Asiakastarinat

Yritys

  • Tietoa meistä
  • Rekry
  • Yhteystiedot

© Kehätieto - Kaikki oikeudet pidätetään

Rakkaudella, MEOM