Siirry sisältöön
Kehatieto
  • Toimialat
    • Ammattiliitot
    • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
    • Puolueet
    • Varainhankinta
    • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
    • Sosiaali- ja terveysjärjestöt
  • Tutustu
    • Asiakastarinat
    • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Yritys
    • Tietoa meistä
    • Rekry
    • Tapahtumat
  • Yhteystiedot
  • Pyydä esittely

YTK TYÖELÄMÄ

”Verkkopalvelussa jäsenedut kohdentuvat jäsenillemme”

Asiakastarina
Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

YTK Työelämä tarjoaa jäsenpalvelua kirjautumisen takana olevan Kilta Mobiili- ja verkkoasiointi -moduulin avulla. OMA+ -niminen verkkopalvelu kasvattaa jäsenten asiointiin liittyvää tietoturvaa sekä helpottaa asiakaspalvelun työtä.

Yleisen työttömyyskassa YTK:n yhteydessä toimiva YTK Työelämä tarjoaa jäsenilleen palveluita ja etuja, kuten lakineuvontaa, vakuutuksia ja koulutuksia. Niiden käyttäminen haluttiin rajata tunnistautumisen taakse, YTK Työelämän asiakkuus- ja palvelukehityspäällikkö Maarit Ojala kertoo.

– Tarjoamme paljon tietoa myös julkisilla verkkosivuillamme, mutta tietyt palvelut haluamme rajata ensisijaisesti jäsenille. OMA+ -palvelusta jäsen löytää ohjeet ja tarvittavat koodit jäsenetujen hyödyntämiseen, sekä jäsenetuna tarjottavan verkkokoulutuskirjaston, Ojala kuvailee.

Keventää asiakaspalvelun työmäärää

Kilta Mobiili- ja verkkoasioinnin käyttöönotto on vaikuttanut YTK Työelämän sisäisiin prosesseihin monella tapaa positiivisesti.

– Asiakaspalvelua helpottaa, kun jäsen todennetaan vahvalla tunnistautumisella, eli tiedämme heti, kenestä on kyse. Puhelimessa tai sähköpostilla tulevissa pyynnöissä jäsenen tunnistamiseen menee huomattavan paljon aikaa. Jäsenetuihin liittyvä kontaktit ovat selvästi vähentyneet, kun tiedot löytyvät verkkopalvelusta, Maarit Ojala kertoo.

Jäsenmaksun maksaminen koetaan käteväksi

Jäsenet ovat löytäneet verkkoasioinnin hyvin. YTK Työelämä seuraa tarkkaan palvelun käyttäjämääriä. Palveluun kirjautumisia on kuukausitasolla yli 10 000. Etenkin uutiskirjeiden lähettämistä seuraa usein kävijäpiikki, kun jäseniä ohjataan ajankohtaisen sisällön tai palvelun pariin.

Jäsenmaksujen maksamista helpottaa Paytrail-lisäosa.

– Jäsenet ovat kokeneet käteväksi mahdollisuuden maksaa jäsenmaksu suoraan OMA+ -palvelusta käsin, siirtymällä Paytrailin maksutapavalintoihin. Lähetämme muistutukset maksamattomasta jäsenmaksusta tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jäsenet ovat käyneet mielellään asioimassa OMA+ -palvelussa, kun muistutuksesta on ollut ohjaus sinne, Ojala sanoo.

Turvaa arkaluonteisten asioiden käsittelyyn

Uutena ominaisuutena OMA+ -palvelussa on viestiosio, joka helpottaa kommunikaatiota ja vahvistaa jäsenen tietoturvaa.

– Jäsenten viesteissä joudutaan usein käsittelemään arkaluonteisia asioita, ja voimme tehdä viestinvaihdon nyt suojatussa ympäristössä.

YTK Työelämällä on käytössään Kilta-järjestelmään liitetty Signicatin vahvan tunnistautumisen ratkaisu, joka toimii pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Jäsenten tiedot yhteydessä rekisteriin

YTK Työelämällä on ollut Kilta-jäsenrekisteri käytössään vuodesta 2018 asti.

– Koimme hyvänä ratkaisuna tilata jäsenten verkkoasioinnin samalta toimittajalta kuin jäsenrekisterin, koska silloin jäsenten tiedot ovat yhteydessä ilman erillistä integraatiota. Kehätiedon kanssa on myös ollut erittäin kiva tehdä töitä, Maarit Ojala kiittelee.

Lue lisää Kiltasta
Lue lisää YTK Työelämästä

YTK Työelämän verkkopalvelussa jäsenet voivat:

Päivittää yhteystietojaan, jolloin tiedot siirtyvät suoraan jäsentietojärjestelmään.

Nähdä jäsennumeronsa ja jäsenyytensä alkupäivän.

Todistaa jäsenyytensä.

Tarkistaa jäsenmaksunsa tilanteen ja tarvittaessa maksaa sen.

Tilata verkkopankkiinsa e-laskuehdotuksen.

Ottaa yhteyttä yhdistykseen suojatussa ympäristössä.

Tutustua jäsenetuihin ja hakea niihin oikeuttavat koodit ja linkit.

Käyttää verkkokoulutuskirjastoa ja webinaaritallenteita.

ASIAKASTARINA

Lue, kuinka Kilta Tapahtumat-moduuli palvelee Nuorisoseurat ry:tä

Lue lisää

Tutustu myös muihin
asiakastarinoihimme

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry

”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”

Ammattiliitto

Veronmaksajain Keskusliitto

”Meille tärkeintä oli kumppanin sitoutuminen”

Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

Taksiliitto

”Kilta on tehty kaltaistemme yhdistysten moninaisiin tarpeisiin”

Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

Palvelevien järjestöjen paras kumppani

Kehätieto Oy
Sturenkatu 16, 00510 HKI

Keskus 010 835 4400*
Kilta-sovellustuki 010 835 4448*
Etätukiohjelma

 

  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

 

 

 

 

* Puhelun hinta: mpm/pvm.

Toimialat

  • Ammattiliitot
  • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
  • Puolueet
  • Varainhankinta
  • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
  • Sosiaali- ja terveysjärjestöt

Tutustu

  • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Asiakastarinat

Yritys

  • Tietoa meistä
  • Rekry
  • Yhteystiedot

© Kehätieto - Kaikki oikeudet pidätetään

Rakkaudella, MEOM