YTK TYÖELÄMÄ
”Verkkopalvelussa jäsenedut kohdentuvat jäsenillemme”

YTK Työelämä tarjoaa jäsenpalvelua kirjautumisen takana olevan Kilta Mobiili- ja verkkoasiointi -moduulin avulla. OMA+ -niminen verkkopalvelu kasvattaa jäsenten asiointiin liittyvää tietoturvaa sekä helpottaa asiakaspalvelun työtä.
Yleisen työttömyyskassa YTK:n yhteydessä toimiva YTK Työelämä tarjoaa jäsenilleen palveluita ja etuja, kuten lakineuvontaa, vakuutuksia ja koulutuksia. Niiden käyttäminen haluttiin rajata tunnistautumisen taakse, YTK Työelämän asiakkuus- ja palvelukehityspäällikkö Maarit Ojala kertoo.
– Tarjoamme paljon tietoa myös julkisilla verkkosivuillamme, mutta tietyt palvelut haluamme rajata ensisijaisesti jäsenille. OMA+ -palvelusta jäsen löytää ohjeet ja tarvittavat koodit jäsenetujen hyödyntämiseen, sekä jäsenetuna tarjottavan verkkokoulutuskirjaston, Ojala kuvailee.
Keventää asiakaspalvelun työmäärää
Kilta Mobiili- ja verkkoasioinnin käyttöönotto on vaikuttanut YTK Työelämän sisäisiin prosesseihin monella tapaa positiivisesti.
– Asiakaspalvelua helpottaa, kun jäsen todennetaan vahvalla tunnistautumisella, eli tiedämme heti, kenestä on kyse. Puhelimessa tai sähköpostilla tulevissa pyynnöissä jäsenen tunnistamiseen menee huomattavan paljon aikaa. Jäsenetuihin liittyvä kontaktit ovat selvästi vähentyneet, kun tiedot löytyvät verkkopalvelusta, Maarit Ojala kertoo.
Jäsenmaksun maksaminen koetaan käteväksi
Jäsenet ovat löytäneet verkkoasioinnin hyvin. YTK Työelämä seuraa tarkkaan palvelun käyttäjämääriä. Palveluun kirjautumisia on kuukausitasolla yli 10 000. Etenkin uutiskirjeiden lähettämistä seuraa usein kävijäpiikki, kun jäseniä ohjataan ajankohtaisen sisällön tai palvelun pariin.
Jäsenmaksujen maksamista helpottaa Paytrail-lisäosa.
– Jäsenet ovat kokeneet käteväksi mahdollisuuden maksaa jäsenmaksu suoraan OMA+ -palvelusta käsin, siirtymällä Paytrailin maksutapavalintoihin. Lähetämme muistutukset maksamattomasta jäsenmaksusta tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jäsenet ovat käyneet mielellään asioimassa OMA+ -palvelussa, kun muistutuksesta on ollut ohjaus sinne, Ojala sanoo.
Turvaa arkaluonteisten asioiden käsittelyyn
Uutena ominaisuutena OMA+ -palvelussa on viestiosio, joka helpottaa kommunikaatiota ja vahvistaa jäsenen tietoturvaa.
– Jäsenten viesteissä joudutaan usein käsittelemään arkaluonteisia asioita, ja voimme tehdä viestinvaihdon nyt suojatussa ympäristössä.
YTK Työelämällä on käytössään Kilta-järjestelmään liitetty Signicatin vahvan tunnistautumisen ratkaisu, joka toimii pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jäsenten tiedot yhteydessä rekisteriin
YTK Työelämällä on ollut Kilta-jäsenrekisteri käytössään vuodesta 2018 asti.
– Koimme hyvänä ratkaisuna tilata jäsenten verkkoasioinnin samalta toimittajalta kuin jäsenrekisterin, koska silloin jäsenten tiedot ovat yhteydessä ilman erillistä integraatiota. Kehätiedon kanssa on myös ollut erittäin kiva tehdä töitä, Maarit Ojala kiittelee.
YTK Työelämän verkkopalvelussa jäsenet voivat:

ASIAKASTARINA
Lue, kuinka Kilta Tapahtumat-moduuli palvelee Nuorisoseurat ry:tä
Tutustu myös muihin
asiakastarinoihimme

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry
”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”

Veronmaksajain Keskusliitto
”Meille tärkeintä oli kumppanin sitoutuminen”

Taksiliitto