Siirry sisältöön
Kehatieto
  • Toimialat
    • Ammattiliitot
    • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
    • Puolueet
    • Varainhankinta
    • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
    • Sosiaali- ja terveysjärjestöt
  • Tutustu
    • Asiakastarinat
    • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Yritys
    • Tietoa meistä
    • Rekry
    • Tapahtumat
  • Yhteystiedot
  • Pyydä esittely

YTK-YHDISTYS

”Verkkopalvelussa jäsenedut kohdentuvat jäsenillemme”

Asiakastarina
Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

YTK-Yhdistys (nykyisin YTK Työelämä) tarjoaa jäsenpalvelua kirjautumisen takana olevan Kilta Verkkoasiointipalvelu -moduulin avulla. OMA+ -niminen verkkopalvelu kasvattaa jäsenten asiointiin liittyvää tietoturvaa sekä helpottaa asiakaspalvelun työtä.

Yleisen työttömyyskassa YTK:n yhteydessä toimiva YTK-Yhdistys tarjoaa jäsenilleen merkittävän määrän palveluita ja etuja. Niiden käyttäminen haluttiin rajata tunnistautumisen taakse, yhdistyksen asiakkuuspäällikkö Maarit Ojala kertoo.

– Tarjoamme paljon tietoa myös julkisilla verkkosivuillamme, mutta tietyt palvelut haluamme rajata ensisijaisesti jäsenille. Palvelusta löytyy ohjeet ja tarvittavat koodit jäsenetujen hyödyntämiseen, kaikkien verkkokoulutustemme tallenteet ja jäsenetuna tarjottava verkkokoulutuskirjasto, hän kuvailee.

Keventää asiakaspalvelun työmäärää

Palvelun käyttö on vaikuttanut yhdistyksen sisäisiin prosesseihin monella tapaa positiivisesti.

– Asiakaspalvelua helpottaa, kun jäsen todennetaan vahvalla tunnistautumisella, eli tiedämme heti, kenestä on kyse. Puhelimessa tai sähköpostilla tulevissa pyynnöissä sen selvittämiseen menee huomattavan paljon aikaa. Jäsenetuihin liittyvä kontaktit ovat selvästi vähentyneet, kun tiedot löytyvät verkkopalvelusta, Maarit Ojala kertoo.

Jäsenmaksun maksaminen koetaan käteväksi

Jäsenet ovat löytäneet verkkoasioinnin hyvin. YTK-Yhdistys seuraa tarkkaan palvelun käyttäjämääriä, ja kirjautumisia on kuukausitasolla yli 10 000. Etenkin uutiskirjeiden lähettämistä seuraa usein kävijäpiikki, kun jäseniä ohjataan jonkin ajankohtaisen sisällön tai palvelun pariin.

Jäsenmaksujen maksamista helpottaa Paytrail-lisäosa.

– Jäsenet ovat kokeneet käteväksi mahdollisuuden maksaa jäsenmaksu suoraan palvelussa. Lähetämme muistutuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, ja jäsenet ovat käyneet mielellään asioimassa palvelussa, kun viestistä on ollut ohjaus sinne, Ojala sanoo.

Turvaa arkaluonteisten asioiden käsittelyyn

Uutena ominaisuutena OMA+ -palvelussa on viestiosio, joka helpottaa kommunikaatiota ja vahvistaa jäsenen tietoturvaa.

– Jäsenten viesteissä joudutaan usein käsittelemään arkaluonteisia asioita, ja voimme tehdä viestin vaihdon nyt suojatussa ympäristössä.

Yhdistyksellä on käytössään Kilta-järjestelmään liitetty Signicatin vahvan tunnistautumisen ratkaisu, joka toimii pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Jäsenten tiedot yhteydessä rekisteriin

YTK-Yhdistyksellä on ollut Kilta-jäsenrekisteri käytössään vuodesta 2018 asti.

– Koimme hyvänä ratkaisuna tilata verkkoasiointipalvelu samalta toimittajalta kuin jäsenrekisteri, koska silloin jäsenten tiedot ovat yhteydessä ilman erillistä integraatiota. Kehätiedon kanssa on myös ollut erittäin kiva tehdä töitä, Maarit Ojala kiittelee.

Lue lisää Kiltasta
Lue lisää YTK Työelämästä

YTK-yhdistyksen verkkopalvelussa jäsenet voivat:

Päivittää yhteystietojaan, jolloin tiedot siirtyvät suoraan jäsentietojärjestelmään

Nähdä jäsennumeronsa ja jäsenyytensä alkupäivän

Todistaa jäsenyytensä

Tarkistaa jäsenmaksunsa tilanteen ja tarvittaessa maksaa sen

Tilata verkkopankkiinsa e-laskuehdotuksen

Ottaa yhteyttä yhdistykseen suojatussa ympäristössä

Tutustua jäsenetuihin ja hakea niihin oikeuttavat koodit ja linkit

Käyttää verkkokoulutuskirjastoa ja webinaaritallenteita

ASIAKASTARINA

Lue, kuinka Kilta Tapahtumat-moduuli palvelee Nuorisoseurat ry:tä

Lue lisää

Tutustu myös muihin
asiakastarinoihimme

Luonnon-, ympäristö- ja metsätieteilijöiden liitto Loimu ry

”Hyvä jäsenkokemus on liiton elinehto”

Ammattiliitto

Veronmaksajain Keskusliitto

”Meille tärkeintä oli kumppanin sitoutuminen”

Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

Taksiliitto

”Kilta on tehty kaltaistemme yhdistysten moninaisiin tarpeisiin”

Edunvalvonta-, toimiala-, harrastus- ja nuorisojärjestö

Palvelevien järjestöjen paras kumppani

Kehätieto Oy
Sturenkatu 16, 00510 HKI

Keskus 010 835 4400*
Kilta-sovellustuki 010 835 4448*
Etätukiohjelma

 

  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

 

 

 

 

* Puhelun hinta: mpm/pvm.

Toimialat

  • Ammattiliitot
  • Edunvalvonta-, toimiala-, nuoriso- ja harrastusjärjestöt
  • Puolueet
  • Varainhankinta
  • Yrittäjä- ja työnantajajärjestöt
  • Sosiaali- ja terveysjärjestöt

Tutustu

  • Tuote-esittelyt ja työntekijätarinat
  • Asiakastarinat

Yritys

  • Tietoa meistä
  • Rekry
  • Yhteystiedot

© Kehätieto - Kaikki oikeudet pidätetään

Rakkaudella, MEOM